Barnmat o städning

Idag har vi tråkigt jag o Dojjan!
Andreas började jobba kl 1 vilket innebär att vi blir själva hela långa dagen.. tråk!
O till råga på allt måste det städas idag.. det ser bedrövligt ut o imorgon kommer familjen Lindell på lussefika.
Imorgon tidigt tidigt ska vi alltså upp o baka lussekatter.. mums!!

Idag har jag lagat lite barnmat eller bara lite mellanmål lagade mat för ett par dagar sedan. Tänkte dela med mig av lite recept om nån kanske är sugen.

Äpple o kanel mellis:
Skala skiva o koka tre stora äpplen tills det blir ett mos

Häll i 1 ½ dl havregryn  o låt dem svälla med äppelmoset i ca 20 min

När det svalnat blandar du i kanel.. tills det smakar bra!

Mixa för de allra minsta barnen!

Helt perfekt till frukost mellis eller efterrätt!

Kyckling gryta med basilika:
Koka kyckling, ärtor, majs, morot och purjolök i kanske 15 minuter ( måste kokas tills kycklingen är helt genomkokt)
Koka med ett par vitpepparkorn

Koka ris vid sidan av ( riset ska överkokas som bara den iallafall till små barn)

Mixa allt o tillsätt lite basilika späd om nödvändigt med mjölk eller vatten!


Bär o youghurt mellis:
Koka bär tills det typ blir en sylt, jag valde blåbär. hallon och jordgubbar frysta!

Lägg havregryn i vatten o låt svälla i ca 20 min

Blanda allt med lite naturell youghurt

Mumma!!!!

Så nu är det bäst att jag ställer in mina kok i frysen o städar lite!
Behöver dammsuga fast det är inte så lätt nu för tiden. Stojjan som alltid älskat att jaga dammsugaren har nu blivit rädd för den:O svårt när man är själv då:S men han brukar bli lite kaxigare i gåstolen så får pröva det!!

Hejsan på er!!

Kommentarer
Postat av: Thina

Hej gumman.. Först o främst: Jag saknar dig!!!

Sen.. Vad kul med recept hihi. Jag gjorde mellis med grekisk yoghurt, banan o havregryn igår ;D

Hoppas det gick bra med dammsugningen! puss!

2008-11-29 @ 18:31:33
Postat av: Marcus

Yo! Ska inte du komma o hälsa på oss snart? Skulle va jätteskoj! Förresten, om du gör det, så ta gärna med lite fikabröd eller nåt annat gott. :P

2008-12-03 @ 23:13:54
Postat av: Sandra

Hmm det är nog bara fikabrödet du är ute efter Marcus.. om jag ska vara helt ärlig så tycker jag det är lite små lebbigt när du låtsas vara snäll, får lite kalla kårar!

brrrrr!

2008-12-04 @ 14:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0