Fy vad jag blir arg!!

Grrr

Sitter o tittar på matakuten på tv 4!
Jag blir så arg på folks okunskap om mat.. blir så arg på vad folk trycker i sig men mest arg blir jag såklart på vad vi ger våra barn, vad vi sänder ut för kunskap alltså noll!!

Det är rent ut sagt hemskt vad dom små stackarna ska få äta varje dag. O efter en lunch bestående av Massa massa konstgjorda tillsattser o typ inga färska råvaror förväntar sig folk att de ska lära sig nått i skolan! Deras mat är näringfattig.. men billig såklart!! Grrr vad arg jag blir!


Stackars Dojjan som kommer få gå till skolan med egen matlåda.. japp för han ska minsann äta lagad mat! Hoppas han kan föregå med gott exempel o inte bli mobbad för sin lilla låda men färska grönsaker o färsk fisk!

O en anna sak LÄTTA margarin som de fortfarande serverar i skolorna.. de blev förbjudet på dagis för att det var giftigt??´!!!

Detta måste ändras!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0