Prickiga Stojj

Stojjan ser ut som en liten dalmatin! Men allt var bara bra med han o det var som jag trodde, tredagars feber!
Idag har han busat som bara den kan jag lova.. kändes lite lagom pinsamt att dra han till VC när han kröp o stojjade som bara den i väntrummet, men man kan ju aldrig vara för försiktig eller?
Det var iallafall skönt o veta att allt var bra!

Idag slocknade han vid Halv 8 o har bara vaknat till två gånger.. ena gången somnade han bara jag kom dit o andra gången drog han i sig vällingen som blev över vid nattningen!

Jag borde väl som vanligt ligga i sängen o ta igen förlorad sömn men jag vill inte, kan inte!! Gösses vad det ska vara svårt att sova på kvällen.. knas eftersom jag inte vill annat i hela världen då jag vaknar ( läs blir väckt ) på morgonen!
Men det är ett ganska vanligt beteende har jag hört eller vad säger du Thina?

Inte ett piss finns det att se på tvn heller o ensam känner jag mig. Jag har faktiskt aldrig lidit så mkt över Andreas arbetstider, har tyckt att jag får ganska mkt tid med han iallafall om dagarna o det är ju toppen men just ikväll önskar jag nog att han var hemma o mös med mig. För mig har det förut kvittat om det är måndag eller fredag men idag skulle jag vilja ha fredags mys!

Jaja vi får ta söndags mys istället för då är han ju ledig!

Vill hitta på nått... men vad kan man tänkas göra så här dags? kanske skulle jag rota fram en film o lägga mig i sängen..? Mmm så kan det bli!


Jo just ja nu kom jag ju på varför jag skulle skriva blogg:
Har läst på Stojjans grötpaket, Semper i detta fall men det är lika på nestle.
På framsidan står det klart o tydligt att den är osockrad och läser man ingredienserna så kan man inte heller hitta nått socker men vad är då detta?
Näringsvärde 100g pulver ger:
Kolhydrater 63g
Varav sockerarter 30g

Därav mjölksocker 22g

Druvsocker 2,0g

fruktsocker 4,5g

SOCKER 1,5 g

Ähh va? Vart kommer sockret ifrån.. alltså rätta mig om jag har fel men betyder inte osockrad utan socker?
Vad betyder då den där näringsvärdes tabellen?

Stojjan äter inte så mkt gröt så inte för den saken, han får nån enstaka kväll på morgonen äter han havregrynsgröt o på kvällen brukar han äta mina egengjorda mellisar på havregryn, men rätt ska vara rätt! Vart kommer sockret ifrån?

Lös denna gåta är ni snälla:D!

Nä nu ska jag nog återgå till att göra ingenting alls!

Ha en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Cessili

osockrad betyder ju att den inte innehåller extra tillsatt socker än de naturliga sockret som produkten innehåller. men håller med om att det är missvisande. kram

2009-01-17 @ 15:49:23
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: mormor

mjölksocker, fruktsocker och druvsocker är ju inte så märkligt eftersom det innehåller frukt och mjölk i gröten men frågan är ju var 1,5 gram socker kommer från om inte tillsatt socker.

När man kokar gröt själv tillsätter man ju ofta salt och socker som smakförhöjare men om man har frukt i behövs ju inte det,

Visst är det tillsatt socker men troligen mindre än vad det vanligen är.

Men människan vill bli lurad och är så van att bli manipulerad så man reagerar inte längre.

2009-01-19 @ 21:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0